۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

صفرپور:

دامهای دامداران خسارت دیده از خشکسالی در خراسان رضوی خریداری می شود

دامهای دامداران خسارت دیده از خشکسالی در خراسان رضوی خریداری می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به منظور حمایت از دامداران خسارت دیده از خشکسالی دام های آنان به صورت امانی خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفرپور  صبح سه شنبه در نشست خبری در محل سازمان جهادکشاورزی با اشاره به وقوع خشکسالی های پیاپی در استان خراسان رضوی، گفت: به منظور حمایت از دامداران استان بر اساس قرارداد منعقد شده ای میان اتحادیه های عشایری و تعاونی های دامداران، تصمیم بر این شد تا دام کشاورزان را به صورت امانی در برابر تحویل جو و وجه نقد خریداری نموده و این دام ها را تحویل مناطق برخوردار و به منظور پروار و بهره برداری داده شود.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از حضور واسطه ها طی هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان با شرکت پشتیبانی امور دام کشور، مقدار 10 هزار تن جو و به صورت مدت دار و در قبال ارائه ضمانت بانکی شش ماهه نیز تحویل دامداران خواهد شد.

معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تا پیش از این طرح حمایتی، دامداران به دلیل کمبود علوفه و نهاده های دامی مجبور به فروش دام های خود به واسطه ها آن هم در برابر دریافت چک های مدت دار می شدند که این موضوع موجب کاهش قیمت دام سبک در استان و متضرر شدن دامدار شده است.

کد خبر 2371300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha